Rondtoeren door het noordelijk deel - Reisverslag uit Costa Teguise, Spanje van Jolanda - WaarBenJij.nu Rondtoeren door het noordelijk deel - Reisverslag uit Costa Teguise, Spanje van Jolanda - WaarBenJij.nu

Rondtoeren door het noordelijk deel

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

21 November 2011 | Spanje, Costa Teguise

Gisteravond lagen we al vroeg op één oor, moe van de lange dag. Uit eten gaan is hier heel goedkoop, voor 7 euro (en soms nog goedkoper) heb je een prima maaltijd. We hebben dus besloten om niet zelf te gaan koken.Gisteravond kozen we voor pizza(Calzone met ham, champignons, kaas). Vanavond heb ik spaghetti bolognese gegeten.

In onze badkamer hebben we behalve een bad, douche en toilet ook een bidet. We hadden het erover waar dat nou eigenlijk voor bedoeld is. Is het om je voeten te wassen of toch echt om je kont te wassen? Even googelen. Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt, maar ga dat natuurlijk nog wel een keer doen.

Vandaag hebben we met de auto het noorden van het eiland bekeken. De zon werkt vandaag niet erg mee. Het is behoorlijk bewolkt. De temperatuur is niet slecht, ca. 21 graden, maar de wind maakt het fris.

Als eerste reden we naar een cactustuin, ‘Le Jardin de Cactus’. Een prachtige tuin in een oude steengroeve vol met ruim 1400 cactussen in allerlei vormen en maten.De cactussen constrateren mooi met de donkere lavagrond. Bovenaan de groeve staat een windmolen. Toch leuk als je uit Nederland komt...

Daarna reden we door naar een lavatunnel, een soort grot, het heet ‘Jameos del Aqua'.
Eerst zoeken we een mooie plek aan de oceaan waar we ons brood opeten. Het ruige zwarte rots-strand waar de oceaan met zijn golven tegen aan beukt is indrukwekkend mooi.
De grot is onderdeel van een 7 km lange tunnel onder de grond, die ooit ontstaan is na een vulkaanuitbarsting. In het zoutmeer in de grot leven kleine blinde albino kreeften. Normaliter leven die diep verborgen in de oceaan, maar waarschijnlijk zijn ze omhoog gekomen bij de vulkaanuitbarsting.

Vervolgens rijden we verder door naar het noorden. We komen bij ‘Mirrador del Río’, bekend als het mooiste uitzichtspunt van het eiland. Boven op de berg hebben we inderdaad een prachtig vergezicht over de Atlantische Oceaan. We kijken uit over Gracioso, een klein eiland ten noorden van Lanzarote. En verderop ligt een nog kleiner eiland in de Oceaan. Het is niet meer dan en groter dan een vulkaan. Omdat we heel hoog zitten en omdat het flink waait is het er best fris, zo’n 18 graden. Ja, die warmte went snel.

Via de westkust van het eiland rijden we weer terug naar ons appartement in de badplaats Costa Teguise aan de oostkust van Lanzarote. Lanzarote is trouwens niet zo groot, 60 km lang en op zijn breedste punt 21 km breed. De wegen zijn in goede staat. Veel toeristen huren een auto, dat is een makkelijke manier om het eiland te verkennen. En het is best leuk om in een vreemd land in een vreemde auto rond te rijden.

Even wat anders: ik vrees dat er een breukje zit in de kabel van de oplader van de laptop. Het opladen wil vaak niet. Als je dus niets meer van ons leest, ligt het aan de adapter.

• 22 November 2011 - 15:10

Debby:

Wat een mooie foto's en een leuk verslag, zo te zien en lezen hebben jullie het prima naar de zin! Fijn :-)
    En die bidet is toch echt bedoelt voor om je billen te wassen na de stoelgang... al gebruikten wij het vroeger op vakantie standaard om onze voeten te wassen. Ben benieuwd of je beide manieren uit durft te proberen ;-)

Veel plezier verder!!
    X Deb