Een heerlijke wandeldag - Reisverslag uit Abbadia San Salvatore, Italië van Jolanda - WaarBenJij.nu Een heerlijke wandeldag - Reisverslag uit Abbadia San Salvatore, Italië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Een heerlijke wandeldag

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

23 Oktober 2013 | Italië, Abbadia San Salvatore

Zo, lekker op een luie stoel bij de open haard typ ik dit verslag. Het was vandaag een heerlijke vakantiedag, een wandeldag zoals ik me voorstelde bij deze vakantie. De bus bracht ons vandaag naar Pienza. We hebben een klein uur om in dit mooie stadje rond te kijken en ontdekken achter de kathedraal een gezellige bar vanaf waar we buiten in de zon een mooi uitzicht hebben over de Orcia vallei. En dan zijn we klaar voor een prachtige wandeldag. We lopen door het typische Toscaanse landschap met akkers, wijngaarden en cypressen naar Montichiello, een puur middeleeuws stadje dat met hulp van Unesco is gerestaureerd. Een wandeling van ruim 6 km. Door het klimmen is het soms best even pittig. Het is genieten. In Montichiello hebben we even de tijd voor de lunch en dan splitst de groep in tweeën. Een deel stapt op de bus en rijdt door naar Montepulciano. De andere helft van de groep legt die reis te voet af. Uiteraard kies ik voor de wandeltocht. We moeten door het dal naar de top van de volgende berg toelopen. Een wandeling van ca. 7,5 km dalen en vooral klimmen. Niet mijn specialiteit, dat klimmen. Maar opgeven is geen optie! En dan geeft het toch even een kick als je op het eindpunt bent. Tijd voor een glas wijn, oh nee, een kop thee ;-)
De bus brengt ons weer naar ons hotel waar we even tijd hebben om ons op te knappen.

We hebben vanavond heerlijk gegeten. Echt Toscaans. Een boerenomelet als voorgerecht, een pasta gevuld met spinazie als hoofdgerecht, wild zwijn als tweede hoofdgerecht en een taartje toe. En ja, dan nog even gezellig uitbuiken bij de open haard. De een leest een boek, de ander zit te kletsen, weer een ander kletst nog even aan tafel bij. Gewoon even lekker bij elkaar. Ik denk dat ik nu moet stoppen met schrijven, want ik ga weer meedoen met socializen.

• 24 Oktober 2013 - 10:09

Anneke:

Klinkt goed allemaal :-) Geniet ervan!