Hoor de wind waait door de bomen! - Reisverslag uit Conil de la Frontera, Spanje van Jolanda - WaarBenJij.nu Hoor de wind waait door de bomen! - Reisverslag uit Conil de la Frontera, Spanje van Jolanda - WaarBenJij.nu

Hoor de wind waait door de bomen!

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

13 Oktober 2014 | Spanje, Conil de la Frontera

Ik weet het nu zeker, Sinterklaas komt écht uit Spanje (of ging dat Sinterklaasliedje anders?). Ik lag gisteravond in bed en de wind gierde hier echt langs mijn hotelkamer. En onderweg hiernaartoe zag ik al veel bomen (kwekerijen?).
Gelukkig is het droog. De voorspellingen gaven namelijk regen aan en dat hebben we onderweg in de bus van vliegveld naar hotel ook wel gehad. Maar eenmaal bij het hotel is het droog.
De dag begon gisteren vroeg. Om kwart over 4 bracht Anneke me naar Schiphol (lief hè!). Al bij de scan van de handbagage kwam ik een reisgenoot van twee jaar terug tegen (Henk). Leuk om elkaar weer te zien en bij te kletsen. We zouden om kwart voor 7 vliegen, maar dat werd een half uur later. Toen we in het vliegtuig zaten vertelden ze waarom: het vliegtuig had een technische mankement, maar dat was nu verholpen. Uhm.... weten ze het wel zeker?.... Er was nog wel een aggregaat van het vliegtuig stuk (die is nodig om de motor te starten), maar dat zou nu gebeuren met een aggregaat buiten. Uhm.... En dat zou trillingen in het vliegtuig veroorzaken. Uhm...
Drie uur vliegen later landden we veilig en goed in Sevilla.
Een van de eerste dingen die ik buiten zie als we met de bus verder gaan, zijn de palmbomen. Dat hoort bij mijn vakantiegevoel!
En na een busrit van ruim twee uur zijn we bij het hotel. Groot en mooi! Zo ook mijn hotelkamer: uitzicht op de oceaan, prachtig! We mogen meteen aanschuiven voor het lunchbuffet. Geweldig uitgebreid. En een toetjesbuffet! Het is dezelfde hotelketen als mijn reis van twee jaar terug naar Catalonië. Ik kon me het toetjesbuffet van toen nog herinneren. Heerlijk! Na de lunch heb ik gezwommen in het zwembad buiten. Best fris, het is ca. 20 graden, maar de wind maakt het fris, maar de zon schijnt en ik ben op vakantie, dus gaan! Daarna op een strandbedje liggen... Het leven is goed.
En dan 's avonds weer aanschuiven voor een uitgebreid dinerbuffet met uiteraard weer een toetjesbuffet. Gelukkig gaan we het er vandaag afwandelen.
Ik heb vannacht geslapen als een roos. Was ook enorm moe. Hup in de benen! Ontbijten en op pad, een wandeling langs de kust.

  • 14 Oktober 2014 - 07:20

    Celesta:

    Goeie wandeling gewenst! En het heeft zo z'n voordelen een boomloos land. Hoor je wind iig wat minder :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Conil de la Frontera

Jolanda

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 93242

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 26 Mei 2017

Mijn eerste stappen naar Santiago

17 April 2017 - 24 April 2017

Veelzijzig Madeira

05 November 2016 - 12 November 2016

Rondreis door Jordanië

03 November 2015 - 10 November 2015

Wandelvakantie in de Algarve

12 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Wandelvakantie in Andalusië

20 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Wandelvakantie in Toscane

12 Oktober 2012 - 19 Oktober 2012

Wandelvakantie in Catalonië

17 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Nijmeegse 4Daagse 2012

20 November 2011 - 27 November 2011

Naar de zon in Lanzarote

04 Oktober 2010 - 14 Oktober 2010

Rondreis door Israël

19 April 2010 - 29 April 2010

Geannuleeerd:Israël

Landen bezocht: