Kastanjeroute - Reisverslag uit Abbadia San Salvatore, Italië van Jolanda - WaarBenJij.nu Kastanjeroute - Reisverslag uit Abbadia San Salvatore, Italië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Kastanjeroute

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

21 Oktober 2013 | Italië, Abbadia San Salvatore

Plof, ik lig even lekker op bed! Oef, wat ben ik moe. De reis gisteren was lang, ben in totaal 12 uur onderweg geweest. Vanaf vliegveld Rome moesten we nog drie uur met de bus reizen. Om 12 uur 's nachts waren we in het hotel. We gingen meteen naar onze kamers.

Vanmorgen om half 10 gingen we weer op stap. Vandaag staat een stukje van de welbekende Kastanjeroute op het programma. Nou, als je daar loopt snap je meteen waar de naam vandaan komt. Enorm, wat een boel kastanjes! Even proeven....ja, ze zijn lekker of nee, lekker is anders. Jeugdsentiment is dat voor mij, tamme kastanjes eten.
We beginnen de wandeling met een flinke klim. Vele kilometers wandelen is voor mij geen probleem, maar klimmen... goed voor de conditie dus! Af en toe valt er een drupje regen, maar het is verder best lekker weer om buiten te zijn.
Rond het middaguur hebben we 4,2 km gewandeld en strijken we in het dorpje Vivo d'Orcia neer voor de lunch. Wit brood met kaas. Gelukkig niet het witte brood dat we in NL kennen. Wel zonder zout, maar dat mis ik nauwelijks. Ook bij het ontbijt was er overigens alleen wit brood en een croissant en beschuit. Even aanpassen Jolanda.
Na de lunch lopen we even naar het oude stadsdeel. Alhoewel 'even'. Heen wel, dat is bergaf, dus terug....
De bus brengt ons vervolgens naar het hooggelegen fort van Radiocofani. Maar het weer zit niet meer mee, het gaat steeds harder regenen. Je ziet de beekjes ontstaan die van de bergen aflopen. Ik ben toch in het zonnige Italië? We besluiten de bus niet uit te gaan, het regent echt té hard. We rijden door naar een stadje waar we een paar mooie kerken bekijken en we drinken daar wat in een bar. Ik hoor dat de wijn er heel lekker is.

Inmiddels zijn we weer in het hotel. Even tijd om bij te komen. Het diner is pas om half 8, ik ben benieuwd.

Ik schrijf dit verslag op mijn telefoon. Met veel moeite heb ik daarop de wifi aan de praat gekregen. Ik vrees dat het op de iPad niet gaat lukken, omdat je een registratieproces door moet waarbij je je tel.nr. koppelt. Kan dus zijn dat verslag er niet heel mooi uitziet, want dat is best lastig op zo'n klein scherm.

Morgen gaan we onder andere naar Montepulciano.

• 21 Oktober 2013 - 20:38

Ina:

Jammer dat het ging regenen, maar een mooie kerk bekijken kan ook geen kwaad. Hopelijk heb je morgen beter weer. Heeft het diner gesmaakt?
    Ina

• 21 Oktober 2013 - 20:38