Of sherry lekker is? - Reisverslag uit Conil de la Frontera, Spanje van Jolanda - WaarBenJij.nu Of sherry lekker is? - Reisverslag uit Conil de la Frontera, Spanje van Jolanda - WaarBenJij.nu

Of sherry lekker is?

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

16 Oktober 2014 | Spanje, Conil de la Frontera

We hebben vandaag een cultureel dagje. De bus brengt ons naar Cádiz. Dat is de oudste stad van Europa gelegen op een schiereiland aan zee. De gids leidt ons rond door de stad, door smalle straten en mooie parken en pleinen. We lopen o.a. door een parkje met mooi geknipte cipressen.
Samen met twee anderen glip ik even later heel even bij de groep weg om op een plein een geocache te zoeken. We vinden het snel. Blijft leuk zo'n internationale hobby!
Als we even vrije tijd hebben, bezoeken we de kathedraal. Wat konden ze dat vroeger toch verdraaid knap en mooi bouwen! Onder de kathedraal is een crypte met allemaal korte gangen die in het midden bij elkaar komen. Iemand uit de groep ontdekt de geweldige echo die je daar in het midden hebt. Je knipt een keer met je vingers en je hoort het vijf keer terug.
's Middags rijden we door naar Jerez de la Frontera. We ploffen eerst neer op een terrasje en wandelen dan nog een half uur door de stad. Het regent inmiddels een beetje. Dat hoort toch niet bij vakantie?!
Aan het eind van de middag brengt de bus ons naar een een bodega, waar we een rondleiding krijgen en een sherry-proeverij. Bah, wat een vies spul, hahaha. De laatste van de vijf flessen zou naar vloeibare caramel smaken, zo vond iemand. Toch ook die maar even proeven dan. En die is inderdaad de lekkerste van allemaal, voor zover ik er verstand van heb. Ik koop toch maar geen hele fles.
Er staat 's avonds weer een zeer uitgebreid dinerbuffet voor ons klaar. Ik merk dat ik verzadigd ga raken. Kan niet meer zoveel op en heb ook geen behoefte meer aan al dat eten. Nou okay, de toetjes blijven ook nog onderdeel van de maaltijd.
Morgen gaan we weer wandelen. Toch meer mijn ding dan zo'n cultureel dagje. We gaan naar de zuidelijkste stad van Europa. Ik ben benieuwd.