De weg is het doel! - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Jolanda - WaarBenJij.nu De weg is het doel! - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Jolanda - WaarBenJij.nu

De weg is het doel!

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

21 Mei 2017 | Nederland, Dieren

Na vijf jaar dé Nijmeegse 4Daagse te hebben gelopen, begon ik te denken over een ander doel. Een nieuwe uitdaging, een nieuwe blik vooruit.
Wandelen naar Santiago de Compostela! Lopen over de eeuwenoude St. Jacobsroute. Als pelgrim langzaam het landschap doorkruisen, in de voetsporen van zovelen die mij al voorgegaan zijn. Rust zoekend bij eeuwenoude kloosters. Met als einddoel Santiago.
Zo'n hele reis is nog even wat te groots voor me. Daarom begin ik in het klein. Met een groepsreis, georganiseerd, overnachting in een hotel. We lopen in een midweek van Vessem (bij Eindhoven) naar Averbode (in België). We lopen over de Via Monastica. Ik heb er enorm veel zin in. Spannend is het ook wel een beetje. Het is immers geen gewone wandelvakantie. Of zouden de anderen in de groep dat wel denken?

Ik ben in ieder geval al gezakt voor het meenemen van weinig bagage. Gelukkig heb ik een mooie ruime reistas. 12 kg zit erin. Dat krijg je op je rug niet mee. En ik twijfel nog of ik een jas zal meenemen en een extra paar schoenen. Morgen is een rustige dag. Eerst met de trein naar Eindhoven, waar de groep met een bus wordt vervoerd naar Vessem. Na de lunch lopen we dan naar Eersel, een wandeling van zo'n 8 km.

• 21 Mei 2017 - 21:33

Anne:

Wat spannend Jolanda! Mooi ook! Wij reden vandaag langs een pelgrimspad in Noorwegen: sneeuw langs het pad en 7 graden! Voor jou veel zon op je weg met hele
    mooie ervaringen. Het Begin is er! (Neem maar sandalen mee...)

• 22 Mei 2017 - 10:45

Frans:

Dag Jolanda, Leuk om je te volgen. Ik hoop dat het je veel inspiratie mag brengen en vooral een serie fijne ervaringen onderweg! Ik wens je in elk geval zonnig weer met wat wolken in de lucht: dat staat altijd zo Hollands, vind ik... En een klein beetje wind om af te koelen. Geniet ervan!

• 22 Mei 2017 - 20:21

Christel:

Wat een mooi en bijzonder doel! En je doet het maar 'gewoon'. Stiekem benijd ik je een heel klein beetje en daarom lijkt het me heel leuk om via jouw verhalen een klein beetje mee te lopen :)