Watervallen en de Pyreneeën - Reisverslag uit Lloret de Mar, Spanje van Jolanda - WaarBenJij.nu Watervallen en de Pyreneeën - Reisverslag uit Lloret de Mar, Spanje van Jolanda - WaarBenJij.nu

Watervallen en de Pyreneeën

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

17 Oktober 2012 | Spanje, Lloret de Mar

Vandaag werden we, na een busreis van bijna twee uur, afgezet in Rupit, een dorpje gelegen in het binnenland van Spanje. Na de koffiestop en plaspauze nemen we een kijkje in het idyllische oude dorpje. Over een hangbrug waar maximaal 10 mensen tegelijk op mogen, steken we de gracht over. Vandaag gaan we wandelen in de Pyreneeën. Het is weer een dag van veel prachtige vergezichten. Onze gids Martien heeft ons de afgelopen dagen al meerdere keren gevraagd of we dit verwacht hadden toen we een reis naar Lloret de Mar boekten. Nou, ik dus niet. Ik ben onder de indruk van de prachtige natuur die ik gezien heb. Catalonië heeft heel mooie plekjes.
En vandaag ziet onze wandelomgeving er weer heel anders uit dan de eerdere dagen. Via smalle bergpaadjes, klimmetjes en afdalingen en op stenen stappen over het water, komen we uit bij watervallen, genaamd ‘Salt de Sallient’. Het verval is 80 meter. Wat een uitzicht! Verder lopen we, met aan de ene kant van het pad de groene bergweiden met koeien en aan de andere kant het uitzicht op mooie rotspartijen.
We komen -trots dat we de tocht van 9,4 km volbracht hebben- aan bij ‘El Santuario del Far’, waar bovenop de berg de lunch (het is inmiddels drie uur geweest) voor ons klaar staat. Soep, een bord vol met vlees en ijs toe. In de kapel steek ik een kaarsje aan 'voor iedereen die me lief is'.
Het lijkt of onze spieren langzaamaan wennen aan het wandelen met klimmen en afdalen. Zelf heb ik ook geen last meer van mijn kuiten.
Op de terugweg maken we nog een stop bij het middeleeuwse stadje Besalú. Nog even wat foto’s maken en dan toch echt terug naar het hotel, waar we pas om half 8 aankomen. Omdat we bij de lunch al volgestopt zijn met eten, schuif ik om half 9 nog even bij het diner aan voor een broodje en uiteraard voor het toetjesbuffet inclusief Maria-kaakjes.
Zonder jas aan kunnen we ‘s avonds nog een rondje lopen door het dorp. Wat is dat toch genieten. Ik heb voor mezelf een souvenir gekocht; een gekko van mozaïek, zoals die in het park Guell staat. Past leuk bij mij andere mozaïekjes van de vorige twee reizen. We drinken nog een kopje thee in het hotel en de dag is alweer voorbij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Lloret de Mar

Jolanda

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 2669
Totaal aantal bezoekers 93304

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 26 Mei 2017

Mijn eerste stappen naar Santiago

17 April 2017 - 24 April 2017

Veelzijzig Madeira

05 November 2016 - 12 November 2016

Rondreis door Jordanië

03 November 2015 - 10 November 2015

Wandelvakantie in de Algarve

12 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Wandelvakantie in Andalusië

20 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Wandelvakantie in Toscane

12 Oktober 2012 - 19 Oktober 2012

Wandelvakantie in Catalonië

17 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Nijmeegse 4Daagse 2012

20 November 2011 - 27 November 2011

Naar de zon in Lanzarote

04 Oktober 2010 - 14 Oktober 2010

Rondreis door Israël

19 April 2010 - 29 April 2010

Geannuleeerd:Israël

Landen bezocht: