Watervallen en de Pyreneeën - Reisverslag uit Lloret de Mar, Spanje van Jolanda - WaarBenJij.nu Watervallen en de Pyreneeën - Reisverslag uit Lloret de Mar, Spanje van Jolanda - WaarBenJij.nu

Watervallen en de Pyreneeën

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

17 Oktober 2012 | Spanje, Lloret de Mar

Vandaag werden we, na een busreis van bijna twee uur, afgezet in Rupit, een dorpje gelegen in het binnenland van Spanje. Na de koffiestop en plaspauze nemen we een kijkje in het idyllische oude dorpje. Over een hangbrug waar maximaal 10 mensen tegelijk op mogen, steken we de gracht over. Vandaag gaan we wandelen in de Pyreneeën. Het is weer een dag van veel prachtige vergezichten. Onze gids Martien heeft ons de afgelopen dagen al meerdere keren gevraagd of we dit verwacht hadden toen we een reis naar Lloret de Mar boekten. Nou, ik dus niet. Ik ben onder de indruk van de prachtige natuur die ik gezien heb. Catalonië heeft heel mooie plekjes.
En vandaag ziet onze wandelomgeving er weer heel anders uit dan de eerdere dagen. Via smalle bergpaadjes, klimmetjes en afdalingen en op stenen stappen over het water, komen we uit bij watervallen, genaamd ‘Salt de Sallient’. Het verval is 80 meter. Wat een uitzicht! Verder lopen we, met aan de ene kant van het pad de groene bergweiden met koeien en aan de andere kant het uitzicht op mooie rotspartijen.
We komen -trots dat we de tocht van 9,4 km volbracht hebben- aan bij ‘El Santuario del Far’, waar bovenop de berg de lunch (het is inmiddels drie uur geweest) voor ons klaar staat. Soep, een bord vol met vlees en ijs toe. In de kapel steek ik een kaarsje aan 'voor iedereen die me lief is'.
Het lijkt of onze spieren langzaamaan wennen aan het wandelen met klimmen en afdalen. Zelf heb ik ook geen last meer van mijn kuiten.
Op de terugweg maken we nog een stop bij het middeleeuwse stadje Besalú. Nog even wat foto’s maken en dan toch echt terug naar het hotel, waar we pas om half 8 aankomen. Omdat we bij de lunch al volgestopt zijn met eten, schuif ik om half 9 nog even bij het diner aan voor een broodje en uiteraard voor het toetjesbuffet inclusief Maria-kaakjes.
Zonder jas aan kunnen we ‘s avonds nog een rondje lopen door het dorp. Wat is dat toch genieten. Ik heb voor mezelf een souvenir gekocht; een gekko van mozaïek, zoals die in het park Guell staat. Past leuk bij mij andere mozaïekjes van de vorige twee reizen. We drinken nog een kopje thee in het hotel en de dag is alweer voorbij.