Afscheid en weer thuis - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Jolanda - WaarBenJij.nu Afscheid en weer thuis - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Jolanda - WaarBenJij.nu

Afscheid en weer thuis

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

19 Oktober 2012 | Nederland, Dieren

Zo, het is vrijdagavond en ik zit weer thuis op mijn eigen bank. Fijn om weer thuis te zijn, maar het is wel stil. Ik drink een kop thee (ik bedoel, een kruidendrankje) en denk terug aan een geslaagde vakantie. Aan de mooie wandelingen die we gemaakt hebben, aan de leuke groep die we met elkaar waren, aan het lekkere eten, aan de vele leuke, maffe, geïnteresseerde, boeiende, diepzinnige en overige gesprekken die we hadden. Tijdens de laatste uren in Lloret hebben we regelmatig naar elkaar uitgesproken dat we het als groep goed hebben gehad met elkaar.
Bij thuiskomst ligt er een stapel post op me te wachten. Onder andere de chocoladereep van Tony Chocolonely die ik bij de trekking van de postcodeloterij heb gewonnen. Die is dus direct al half op.
Vanmorgen hadden we nog een paar uur de tijd voor we naar het vliegveld moesten. Nog een laatste keer lopen we over de boulevard en drinken we wat bij een café. We nemen nog een kijkje in het kerkje van Lloret, die nu wel open is. De zee is nog steeds ruig, een teken van slecht weer.
En ja, dan wordt het tijd om de koffers naar de bus te brengen. De bus brengt ons naar Girona. Bij het inchechen van de bagage komt Martien, een van onze gidsen van de afgelopen dagen, nog aanrennen. Ze wil ons nog even uitzwaaien (geen gewoonte bij Kras), maar kon niet op tijd bij het hotel zijn. Wat een fijne gids is ze. Mede door haar hadden we een goed groepsgevoel.
Het is wat miezerig weer, maar als we naar het vliegtuig lopen -in Girona lopen we niet door een slurf maar gewoon over het vliegveld- voelen we toch weer de zon op onze nek schijnen. Als het vliegtuig met een kwartier vertraging opstijgt vliegen we boven mooi gevormde wolkenpartijen. De piloot vertelt onderweg dat we op ca. 10 km hoogte vliegen. We vliegen op dat moment tussen Toulouse en Parijs, maar zien alleen bewolking onder ons.
Ja, en dan zijn we op Schiphol en is het tijd om afscheid te nemen van elkaar. Vele lieve woorden worden tegen elkaar gezegd. We hebben afgesproken om de foto’s met elkaar uit te wisselen. Foto’s die een herinnering zijn aan wat mij betreft een geslaagde vakantie!

• 25 Oktober 2012 - 22:52

Karel Hogenkamp:

Hallo Jolanda .
    Het verhaal gelezen ,het was inderdaad een gezellige reis , leuke groep , voor herhaling vatbaar, maar voorlopig eerst maar weer lekker werken.

Een vriendelijke groet Karel

• 26 Oktober 2012 - 10:58

Hallo Jolanda:

Leuk verslag hoor, maar niet stil blijven zitten op de bank. Ik stuur je nog een paar foto´s , alleen technisch probleeempje met het album heb ik denk ik wel.

• 28 Oktober 2012 - 11:10

Wiebe Wibbens:

Hallo Jolanda,

Leuk verslag en mooie foto's van een goeie vakantie.

De hartelijke groeten
    Wiebe