Een dagje in Lagos - Reisverslag uit Barão de São João, Portugal van Jolanda - WaarBenJij.nu Een dagje in Lagos - Reisverslag uit Barão de São João, Portugal van Jolanda - WaarBenJij.nu

Een dagje in Lagos

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

07 November 2015 | Portugal, Barão de São João

Gistermiddag ben ik verhuisd naar een ander huisje. Ik heb nu veel meer ruimte, en alles functioneert. Wat fijn. Heb er vannacht lekker geslapen, behalve dan toen die mug nog rondvloog. Gisteravond na het eten waren mijn buren gezellig op visite voor een kop thee. We liggen steeds vroeg in bed, omdat er hier 's avonds verder niets te doen is.

Vandaag hadden we een dag vrij. Iedereen in de groep wil wel naar Lagos, dus worden we daarheen gebracht. Lagos is een stad aan de zuidkust. In Lagos splitsen we op. Een aantal gaan de stad in, ik ga met een groepje van vier varen langs de rotsen en grotten van Lagos. Kortom, we varen de oceaan op. Direct als we de pier voorbij zijn, maken we in de kleine boot voor negen mensen kennis met hoge golven. We hebben een zwemvest aan. Machtig mooi is de natuur hier! De rotsen spreken tot de verbeelding, we zien er een olifant in, een zoenend stel, de titanic die op een ijsschots vaart. Oeps, even vergeten dat de golven ook wel een beetje misselijk en draaierig maken. We varen langs kleine intieme strandjes en soms een stukje grot in. De schipper heeft goede stuurmanskunsten.
Na een uur varen we de haven weer binnen. Eerst even zitten en een kop thee. Toch maar goed dat ik niet de vaartocht naar de dolfijnen ben gaan doen, want dan had ik 2,5 uur op de boot gezeten. Weet niet hoe ik dat vol had moeten houden.

Dan lopen we samen de stad in. We zijn vlak bij een geocache, dus die gaan we even zoeken. Het brengt ons naar een prachtig pleintje, waar ik de cache snel vind en waar we een mooi uitzicht hebben op de boulevard, de haven en de oceaan. We lopen door de stille straatjes van Lagos. Voor de lunch bestellen we op een rustig gelegen terras toast met tonijnsalade. We zijn aan zee en dus eten we vis. We wandelen verder en vinden nog een cache. Daarna wandelen we naar een van de strandjes die we tijdens het varen gezien hebben. Een bijna leeg strandje, tussen de hoge rotsen. De oceaan komt en gaat er met veel gebulder. Tijd voor mooie en grappige foto's. Lekker met de blote voeten in het water staan en even liggen in het zand. Hier geniet ik van!
Veel te vroeg naar onze zin moeten we weer terug naar het punt waar we afgesproken hebben. We lopen over de boulevard en zien de boten de haven uitvaren, de oceaan op. Wat schommelen die boten zeg, heb ik daar ingezeten?
We horen over een warmterecord in Nederland, maar het is vast niet zo lekker als hier in de zon, ik denk iets van 23 graden onder een strakblauwe lucht.
Als de zon rond half zes ondergaat, koelt het wel snel af. Dat geeft mij mooi de tijd om mijn reisverslag te typen. Om zeven uur schuiven we aan voor het avondeten. Wat zal het vanavond zijn? Het smaakt me iedere dag goed, dus dat zal vandaag ook wel. Vooral de voorafjes en toetjes zijn heerlijk. Eet smakelijk!

  • 07 November 2015 - 20:28

    Hanneke:

    Als het eten maar goed is

  • 07 November 2015 - 21:37

    Anne:

    Wat fijn Jolanda dat je een beter huisje kreeg en wat maak je leuke verslagen! We lezen niets over natte schoenen, die zijn dus droog geworden!
    Zo leuk om ook te weten waar je was die rotsen, strandjes, Lagos. We zitten op de bank en reizen mee.
    Herman en Anne

  • 07 November 2015 - 21:37

    Anne:

    Wat fijn Jolanda dat je een beter huisje kreeg en wat maak je leuke verslagen! We lezen niets over natte schoenen, die zijn dus droog geworden!
    Zo leuk om ook te weten waar je was die rotsen, strandjes, Lagos. We zitten op de bank en reizen mee.
    Herman en Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Barão de São João

Jolanda

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 93310

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 26 Mei 2017

Mijn eerste stappen naar Santiago

17 April 2017 - 24 April 2017

Veelzijzig Madeira

05 November 2016 - 12 November 2016

Rondreis door Jordanië

03 November 2015 - 10 November 2015

Wandelvakantie in de Algarve

12 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Wandelvakantie in Andalusië

20 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Wandelvakantie in Toscane

12 Oktober 2012 - 19 Oktober 2012

Wandelvakantie in Catalonië

17 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Nijmeegse 4Daagse 2012

20 November 2011 - 27 November 2011

Naar de zon in Lanzarote

04 Oktober 2010 - 14 Oktober 2010

Rondreis door Israël

19 April 2010 - 29 April 2010

Geannuleeerd:Israël

Landen bezocht: