Wandelen langs de zuidkust - Reisverslag uit Barão de São João, Portugal van Jolanda - WaarBenJij.nu Wandelen langs de zuidkust - Reisverslag uit Barão de São João, Portugal van Jolanda - WaarBenJij.nu

Wandelen langs de zuidkust

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

09 November 2015 | Portugal, Barão de São João

Gisterochtend werden we naar Salema gebracht. Een klein vissersdorp aan de zuidkust. Met veel klimmen en dalen gaan we wandelen via Burgau naar Luz, beide ook aan de zuidkust. Al direct als we Salema uitzijn moeten we eerst een grote beek oversteken. Oh jee, niet weer. Iedereen kijkt wat vertwijfeld rond. Eén dag natte voeten is wel genoeg. Ik trek mijn schoenen uit, hang ze om en steunend op twee wandelstokken schuifel ik door het water over de gladde stenen naar de overkant. Gelukt! Als beloning voor mezelf loop ik vast een stukje vooruit, want 75 meter verder ligt een geocache. De eerste van vandaag. Er zouden er onderweg nog drie volgen. Ik heb er nu 699. Ik heb de groep beloofd dat ik trakteer op koffie/thee als ik in Portugal de 700e cache vind. Koffie en thee is hier trouwens best goedkoop, rond de 1,50 euro.

Dan begint de eerste klim. Over smalle paadjes en soms gladde stenen klimmen we als een klimgeit naar boven. Een schitterend uitzicht is de beloning. Wat is die kust toch mooi en wat gaat de oceaan mooi tekeer tegen de rotsen op. Wanneer we weer onder aan de klif zijn, strijken we neer op een leuk terras aan het strand voor een kop koffie/thee. En daarna klimmen we weer omhoog, de volgende top over. Halverwege de wandeling zijn we weer beneden op een rustig strandje waar we onze meegebrachte lunch opeten. Sommigen nemen ook een duik in de branding, ik hou het bij pootje baden. We overwinnen na de lunch nog een paar kliffen met steeds de mooiste uitzichten op de prachtig gekleurde rotsen en de daartegen beukende golven van de oceaan. Moe, maar voldaan komen worden we aan het eind van de middag afgezet bij onze huisjes. Het was weer een mooie dag.

  • 10 November 2015 - 00:48

    Anne:

    Hoi Jolanda,

    Zo leuk om je verslag te lezen. Allemaal Aha elebnissen! Wat leuk dat je hier ook je hobby kunt uitoefenen. Wandelen en ook nog gecoaches vinden. (Morgen de 700e?)
    En....niet onbelangrijk...wat fijn dat het mooi weer is!
    Fijne dag morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Barão de São João

Jolanda

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 93313

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 26 Mei 2017

Mijn eerste stappen naar Santiago

17 April 2017 - 24 April 2017

Veelzijzig Madeira

05 November 2016 - 12 November 2016

Rondreis door Jordanië

03 November 2015 - 10 November 2015

Wandelvakantie in de Algarve

12 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Wandelvakantie in Andalusië

20 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Wandelvakantie in Toscane

12 Oktober 2012 - 19 Oktober 2012

Wandelvakantie in Catalonië

17 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Nijmeegse 4Daagse 2012

20 November 2011 - 27 November 2011

Naar de zon in Lanzarote

04 Oktober 2010 - 14 Oktober 2010

Rondreis door Israël

19 April 2010 - 29 April 2010

Geannuleeerd:Israël

Landen bezocht: