Uitzwaaien - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Jolanda - WaarBenJij.nu Uitzwaaien - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Jolanda - WaarBenJij.nu

Uitzwaaien

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

15 April 2010 | Nederland, Dieren

Nog maar een paar nachten slapen en dan is het zover, dan vertrekken we naar Israël!
Maandagochtend tussen kwart over 5 en half 6 vertrekken we met een bus vanaf de Ontmoetingskerk naar Schiphol.
Om 11.10 uur vertrekt ons vliegtuig met vluchtnr. LY338, we vliegen met El Al, en om 16.45 uur (NL tijd) hopen we dan te landen op Ben Gurion, het vliegveld bij Tel Aviv. Met een bus worden we naar Arad gebracht, waar we de eerste nacht overnachten.

Als weinig ervaren reiziger vind ik het allemaal best spannend, leuk-spannend, dat wel. De koffer inpakken is al een uitdaging op zich. Er mag immers maar 20 kg mee en de koffer is niet enorm groot, dat wordt keuzes maken.
De temperatuursvoorspellingen in Jeruzalem, waar we de eerste paar dagen verblijven, variëren van 22 tot 29 graden overdag en ca. 14 graden 's nachts. Niet verkeerd!
De zonnebrandcrème (factor 30) ligt al klaar. En bij de Wereldwinkel heb ik een luchtige wikkelrok gekocht, zodat ik in de tempel of moskee of op andere ‘heilige plaatsen’ netjes mijn knieën kan bedekken.

Het zou leuk zijn als je ons maandagochtend komt uitzwaaien. Ja, ik weet het, het is wel heel vroeg, maar dat heeft ook z’n voordeel: dan kun je voor de files uit naar je werk rijden, vroeg beginnen en ’s middags lekker op tijd weer naar huis. Of je hebt nog een mooie lange dag voor de boeg om andere leuke dingen te doen.
Carpe Diem, pluk de dag!

• 15 April 2010 - 18:47

Jan En Ria:

Heel spannend de laatste dagen denk ik. We proberen op tijd te zijn om te zwaaien maar niet boos zijn als het niet lukt.
    Héél véél plezier gewenst ook voor alle andere deelnemers. Een fijne tijd en kom allemaal weer gezond terug.

• 16 April 2010 - 10:16

Zwanet:

Natuurlijk ben ik er om jullie uit te zwaaien!!!!!!!!

• 18 April 2010 - 10:50

Anne:

"Je zou ze de lucht in willen duimen" die vliegtuigen!
    Sterkte met de spanning!
    Anne

• 18 April 2010 - 13:49

Jacqie En Klaas:

Hoi Jolanda.

Wat een leuke manier om jullie Israel-reis te volgen.Onze(schoon)moeder zal meegaan;mevr.vd Veen-Vonk.Aangezien wij sinds 3 jaar in Canada wonen is het daarom extra leuker om jullie per pc te volgen!Wie weet, zien we haar wel op je foto's....Wij gaan eerst heeeeeel hard duimen dat jullie überhaupt de lucht in gaan door die aswolk in Ijsland...we volgen het nieuws op de voet vanuit hier!

Hart. groet en we blijven je voorlopig even volgen vanuit Perth!
    Klaas en Jacqie vd Veen.

• 18 April 2010 - 14:29

Marjolijn:

Hey Jolanda, uitzwaaien gaat 'm helaas niet worden, maar ik duim voor jullie dat je kan vertrekken!!!! En natuurlijk een heeeelllleee fijne vakantie!
    Groetjes Marjolijn

• 19 April 2010 - 05:42

Eljo:

Ha Jolanda,

Vanmorgen meteen de pc aan gedaan omdat ik toch wel heel erg nieuwsgierig was... Wat balen dat het nou niet door is gegaan! Duimen voor morgen dan maar.
    Groetjes, Eljo