We zijn er! - Reisverslag uit Costa Teguise, Spanje van Jolanda - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Costa Teguise, Spanje van Jolanda - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

20 November 2011 | Spanje, Costa Teguise

Het is twee uur in de middag, we hebben het gevoel dat er al een hele dag op zit, maar we hebben ook nog een groot deel van de dag voor ons.
Vannacht om half 3 ging de wekker (ik ben gisteravond naar Anneke in Almere gereden) en even na drie uur stond Agnes al fris en fruitig voor de deur om ons naar Schiphol te brengen. Het was mistig, maar gelukkig wel goed te rijden.

Op Schiphol liep alles soepel, het was nog heel rustig. Inchecken had Anneke zaterdag al on-line gedaan. We konden meteen de bagage afgeven, mijn koffer woog 15,9 kilo. Wel werd mijn handbagage deels uitgepakt en opnieuw door de scanner gehaald. Wat een gedoe toch weer. Ik denk dat ik te veel dingen door elkaar in de rugzak had zitten waardoor de scan niets meer kon onderscheiden; o.a. fototoestel, kabel en accu voor de laptop, kabel om fototoestel aan te sluiten op laptop, oplader voor telefoon, boek, tijdschrift, handdoekje, tandenborstel.

De geplande vertrektijd was 06.05 uur. We stegen op via de Kaagbaan. Doordat iedereen op tijd in het vliegtuig was, mochten we eerder vertrekken.
We vlogen over Rotterdam, Brussel, Parijs, via Spanje en Portugal over Marokko en vandaar de Oceaan over naar Lanzarote. Anneke had stoelen geboekt aan het raam, rij 11, stoel A en stoel B (Bowing 737-800), maar bij het instappen bleek er net bij die rij geen raam te zitten......

Toen we boven Faro vlogen vertelde de piloot dat we vlogen op ca.12 km hoogte, dat de snelheid 920 km/u ten opzichte van de grond was (ten opzichte van wat kun je dan nog meer snelheid meten?) en dat de temperatuur buiten 50 graden onder nul was. Gelukkig was het in het vliegtuig beter wat betreft de temperatuur, maar ik heb wel de hele reis koude voeten gehad, ondanks de dikke sokken. Gelukkig wist de piloot ook te vertellen dat het ‘vanwege het vroege tijdstip (het was toen half 8 ) nog maar 18 graden was op Lanzarote, maar dat dat in de loop van de middag oploopt naar 23 graden’. En het goede nieuws was ook dat we wat wind mee hadden en mede doordat we eerder op Schiphol zijn vertrokken, was de planning dat we 25 minuten eerder dan oorspronkelijk gepland zouden aankomen.

Eenmaal aangekomen (9 uur lokale tijd, het is hier een uur eerder dan in Nederland) moesten we best een tijd op onze koffers wachten. En vervolgens moesten we op zoek naar de auto die we gereserveerd hadden. We hebben een VW Polo, 4-deurs. Rijdt lekker!

Toen we op de auto moesten wachten zag Anneke water langs de ramen lekken. Ze dacht dat de ramen gewassen werden.... Maar nee, echt waar, het regende.... Wat is dat nou?? Ook in de auto op weg naar ons appartement hadden we regen. Voor het land fijn, want de droogte is hier een groot probleem, maar voor ons minder. Gelukkig was het maar even en blijft de temperatuur er hoog bij. Het water is nu al helemaal weg, geen sporen meer van de regen.

Nu zitten we lekker bij ons appartement in de zon. We gaan zo even het dorp in om wat boodschappen te doen. En om de omgeving te verkennen. We hebben voor de hele week toegang tot Wifi gekocht, dus ik kan heerlijk mijn reisverslagen typen.

We gaan er een heerlijke week van maken.
Fijne zondag!

• 20 November 2011 - 18:44

Agnes:

ik zie het al, veel beter dan het weer hier. nog steeds mist ook tot morgen.. Geniet maar van het zonnetje!!!
    groeten Agnes

• 20 November 2011 - 20:57

Corinne:

Om jaloers op te worden: zonnetje, palmboompje, ligstoeltje, boekje.......!!!
    Ik ben benieuwd naar jullie avonturen de komende tijd. Heel veel plezier!

Groetjes,
    Corinne