Wandelen langs de kust - Reisverslag uit Lloret de Mar, Spanje van Jolanda - WaarBenJij.nu Wandelen langs de kust - Reisverslag uit Lloret de Mar, Spanje van Jolanda - WaarBenJij.nu

Wandelen langs de kust

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

14 Oktober 2012 | Spanje, Lloret de Mar

Een dag vol met oh’s en ah’s was het vandaag. Met de bus werden we naar La Fosca gebracht, een kustplaatsje dat een stukje meer naar het noorden ligt. We hebben een wandeling gemaakt langs de kust. Bijna de hele tijd hadden we uitzicht op zee en hoorden we de zee ruisen. De zee is hier mooi helder en blauw-groen. Het was een pittige wandeling, klimmen en dalen over rotsen en boomwortels, en af en toe liepen we een stuk over het strand in een van de vele kleine baaien die er zijn. In totaal hebben we 9,4 km gelopen en daar hebben we dan 4 uur over gedaan. Uiteraard hadden we onderweg veel foto-stops. Ik heb geprobeerd het natuurschoon vast te leggen op beeld, maar dat gaat natuurlijk nooit helemaal goed lukken zonder dat je de sfeer van de omgeving erbij ervaart. Vooraf wist ik niet dat we dergelijke pittige wandelingen zouden gaan maken, maar ik heb er geen spijt van. Ik kan het prima volhouden en onderweg is het schitterend.
Heb trouwens vandaag ook nog gezocht naar geocaches, maar heb ze alledrie niet gevonden. Balen! Veel tijd om te zoeken heb ik helaas niet, want ik kan natuurlijk niet een hele groep ophouden. Hoop toch wel dat ik in Spanje één cache vind om bij te kunnen schrijven.
Na drie uur lopen (we hadden er toen ca. 6 km op zitten) stond de bus ons bij een tussenstop op te wachten en konden we ons lunchpakketje pakken. Een aantal gingen vervolgens verder met de bus, de rest (en daar hoorde ik bij) ging verder lopen. Verder langs de kust naar het noorden, met als einddoel Calella de Palafrugell. Onderweg zijn we op een muurtje gaan zitten om de picknick op te eten. ‘Gelukkig’ dit keer niet de verleiding van zo’n heerlijk toetjesbuffet in het hotel.

We hebben een gezellige groep, het is een gemelleerd gezelschap, allerlei leeftijden door elkaar zowel bij de mannen als bij de vrouwen. Ook onze gids -Martien- is een lief mens.

Na een terrasje in Calella de Palafrugell bracht de bus ons naar Pals, een middeleeuws dorpje. Even tijd om lekker doorheen te flaneren, maar ook daar lonkte het terras in de zon. Best fijn om in t-shirt en blote benen in de zon te zitten als je net hoort dat het in Nederland hagelt/hagelde...

Bij het avondeten merkte ik dat ik verzadigd begin te raken. Dat hoorde ik ook van anderen. We hebben ons helemaal vol gegeten met al het lekkers.

Overigens had ik vandaag wel stem, maar ben ik nu hees. Klinkt wel sexy, hoorde ik. Ik vind het zelf vooral lastig communiceren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Lloret de Mar

Jolanda

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 93419

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 26 Mei 2017

Mijn eerste stappen naar Santiago

17 April 2017 - 24 April 2017

Veelzijzig Madeira

05 November 2016 - 12 November 2016

Rondreis door Jordanië

03 November 2015 - 10 November 2015

Wandelvakantie in de Algarve

12 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Wandelvakantie in Andalusië

20 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Wandelvakantie in Toscane

12 Oktober 2012 - 19 Oktober 2012

Wandelvakantie in Catalonië

17 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Nijmeegse 4Daagse 2012

20 November 2011 - 27 November 2011

Naar de zon in Lanzarote

04 Oktober 2010 - 14 Oktober 2010

Rondreis door Israël

19 April 2010 - 29 April 2010

Geannuleeerd:Israël

Landen bezocht: