Sevilla, Desigual en Flamingo-dansen - Reisverslag uit Conil de la Frontera, Spanje van Jolanda - WaarBenJij.nu Sevilla, Desigual en Flamingo-dansen - Reisverslag uit Conil de la Frontera, Spanje van Jolanda - WaarBenJij.nu

Sevilla, Desigual en Flamingo-dansen

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

18 Oktober 2014 | Spanje, Conil de la Frontera

Sevilla
Na twee rijden in de bus (en de buschauffeur weer gek maken doordat de ene de airco aan wil en de andere de airco uit, hahaha) kwamen we aan in Sevilla. We hebben vandaag heerlijk weer. Gids Tony leidt ons weer rond. De stad heeft het grootste historische centrum van Europa. We maken een wandeling door de parken en door het centrum. Het ziet er allemaal mooi uit. In het eerste half uur zoek en vind ik meteen een cache, dan heb ik dat maar vast gehad vandaag. We lopen eerst door een groots en romantisch park en komen dan uit in het centrum waar prachtige grote gebouwen staan (ik moet nog even uitzoeken welke parken en gebouwen ik allemaal gezien heb…). In het centrum zien we als eerste de enorme kathedraal. Het staat aan een groot plein. Het ziet er imposant uit. We lopen verder door de Joodse wijk en daarna door de smalle straatjes met overal bloemdecoraties, mooi ingerichte patio’s en veel terrasjes. Er schijnt een spreekwoord te zijn dat zegt ‘Quien no ha visto Sevilla, no ha visto maravilla’, wat betekent ‘Wie Sevilla niet heeft gezien, heeft een wonder gemist’.
Daarna hebben we vrije tijd. Met een kleine groep willen we de kathedraal van binnen bezoeken, maar de rij is helaas zo lang dat we daar van af zien. We wandelen wat steegjes door en ploffen neer op een terras in de zon. Ik heb inmiddels uitgezocht dat er in de buurt een winkel is van Desigual en nadat we nog een stukje gewandeld hebben, besluit ik daar nog even heen te gaan om een blouse als souvenir mee naar huis te kunnen nemen. Een hele winkel met alleen maar Desigual-kleding, wauw, dat is een paradijsje! Met vier blouses ga ik de kleedkamer in, welke zal ik kiezen? Blij met mijn aankoop kom ik op het afgesproken verzamelpunt bij de groep terug. We wandelen nog een stuk door de stad en dan is het weer tijd om met de bus terug te rijden naar het hotel. Weer twee uur rijden. Was misschien handiger geweest om hier de eerste of laatste dag heen te gaan en dan meteen een hotel hier te hebben, omdat ook ons vliegtuig vanuit Sevilla gaat. Dat zou een halve dag in de bus zitten schelen.
’s Avonds na het eten is er een flamingo-avond. Twee flamingo-dansers, man en vrouw, begeleid door gitaar en zang. En natuurlijk veel klappen met de hand. Mooi om te zien. Wat zal dat een energie kosten, dat geconcentreerd stappen, stampen en klappen. De Spaanse gasten in het hotel zitten er rondom heen en genieten zichtbaar. Zachtjes klappen en stampen ze soms mee. Het zit hen duidelijk in het bloed. Leuk om een keer zo’n echt Spaanse avond mee te maken!