Drama-dag - Reisverslag uit Barão de São João, Portugal van Jolanda - WaarBenJij.nu Drama-dag - Reisverslag uit Barão de São João, Portugal van Jolanda - WaarBenJij.nu

Drama-dag

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

04 November 2015 | Portugal, Barão de São João

Pfff, ik had toch geen survival-vakantie geboekt? Laat ik het er op houden dat ik mijn dag niet had vandaag.
Heb vannacht heerlijk geslapen, was ook erg moe gisteren. Het ontbijt was ook goed verzorgd. Maar toen begon het te regenen. En dan ben ik net als moppersmurf: ik haat regen! De wandeling van vandaag wordt gewijzigd. We gaan niet naar het meest westelijke puntje van het Europees vaste land, maar vertrekken lopend vanaf het landgoed waar we verblijven. In het begin is het nog wel komisch, een bont gekleurd gezelschap met al die regenjassen, ponchos's, paraplu's. Maar de regen houdt niet op. Mijn schoenen zijn op een gegeven moment helemaal nat. Bah! Na 2,5 uur lopen zijn we in een dorpje. Daar drinken we wat. Dan kun je kiezen: teruglopen of je op laten halen met de auto. Ik kies voor dat laatste. En als ik dan aankom in mijn huisje op het landgoed, liggen er op wel vijf plekken plasjes op de grond: lekkage! Ik kan geen water meer zien! Met een vieze(!) mop, maakt de gastvrouw de vloer droog. Help, ik vind dit niet grappig! Ik kan eventueel bij iemand anders in het huisje. Maar ja, ik had een eigen huisje besteld en zij ook. Het wordt inmiddels lichter buiten, dus ik besluit het nog even aan te zien. Een uur later is er eindelijk een strak blauwe lucht, daar kom ik voor! Ik gok erop dat het vanaf nu droog blijft. Mijn bed is droog, bij een ander had het op bed gelekt.

Ik ben geen kampeer-type, dat weet ik nu weer zeker. Er staan een stuk of 12 huisjes op het landgoed waar we verblijven. Allemaal verschillend. Sommigen delen een huisje, anderen hebben het voor zichzelf. Die van mij is heel schattig (overigens zie ik dat nu even niet meer, maar dat vond ik gisteren, dus het zal wel zo zijn), maar het is piepklein. Er is niet eens een kast voor de kleren, die blijven dus in de koffer. Gelukkig maar, anders was dat misschien ook nat geweest.

Gelukkig wordt het ook meteen warmer, nu de zon gaat schijnen. We zitten gezellig buiten bij elkaar en de een na de ander gaat zich omkleden in dunnere kleding. Ik heb zelf mijn 3/4 broek aangetrokken. Ik kom weer een beetje bij. Om 7 uur gaan we eten.

Vanavond op tijd naar bed en morgen maar een nieuwe start maken met de vakantie. Zon!

  • 04 November 2015 - 22:23

    Anne:

    ........durf even helemaal niks meer te zeggen.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Barão de São João

Jolanda

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 93393

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 26 Mei 2017

Mijn eerste stappen naar Santiago

17 April 2017 - 24 April 2017

Veelzijzig Madeira

05 November 2016 - 12 November 2016

Rondreis door Jordanië

03 November 2015 - 10 November 2015

Wandelvakantie in de Algarve

12 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Wandelvakantie in Andalusië

20 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Wandelvakantie in Toscane

12 Oktober 2012 - 19 Oktober 2012

Wandelvakantie in Catalonië

17 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Nijmeegse 4Daagse 2012

20 November 2011 - 27 November 2011

Naar de zon in Lanzarote

04 Oktober 2010 - 14 Oktober 2010

Rondreis door Israël

19 April 2010 - 29 April 2010

Geannuleeerd:Israël

Landen bezocht: