Aqaba, aan de Rode Zee - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Jolanda - WaarBenJij.nu Aqaba, aan de Rode Zee - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Aqaba, aan de Rode Zee

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

10 November 2016 | Jordanië, Akaba

De nacht in het tentenkamp in de woestijn viel me mee. Best lekker geslapen. Om ca. 6 uur gaat de zon, dus wordt je wakker van het licht. Links en rechts hoor ik al wat mensen uit hun tent gaan. Ik blijf nog even liggen.

Na het ontbijt stappen we weer in de bus. We verlaten de woestijn en rijden naar Aqaba. We rijden langs bergen van graniet.
We zien acacia planten, maar we zien vooral veel droge rotsen. Geen mooie groene bermen zoals in Nederland. Zo'n 10 dagen geleden heeft het flink geregend in Jordanië. Het regent hier niet of het regent flink. We zien de sporen die de regen heeft achtergelaten. Ik besef me weer wat wij boffen met het weer in onze vakantie. Iedere dag in t-shirt en niet te warm, helemaal goed. 's Avonds koelt het wel snel af.

In Aqaba checken we in in een luxe hotel, Double Tree by Hilton. Onze (hand-)bagage moet eerst door een scan voor we het hotel in mogen. We mogen de kamers helaas nog niet op, dus we zoeken met z'n allen een rustige hoek op. In de woestijn moesten de koffers namelijk in de bus blijven, dus we hebben een losse tas met wat spullen voor die ene dag en nacht. We gaan straks met een boot de Rode Zee op, dus we hebben zwemspullen nodig.

We hebben even een uurtje over, dus tijd voor thee en even relaxen. Nog niet veel thee gehad hier, ze maken de thee best sterk, daar hou ik niet van.

Dan brengt de bus ons naar de haven van de Rode Zee. Daar ligt een boot ons op te wachten. Die ziet er goed uit, het is een boot voor alleen onze groep. Badpak aan en genieten van de zon, de zee is rustig. De Rode Zee is een soort vierlandenpunt: Jordanië, Israël, Egypte en Saudi-Arabië. Het grenst dus ook aan twee continenten, Azië en Afrika.

Na een poosje gooit de schipper het anker uit. We gaan snorkelen. Lijkt me doodeng, maar ja, het lijkt me ook heel leuk. Dus ik ga het proberen. Duikbril op, snorkel in je mond en gaan! Wat leuk is dit! Als je maar rustig door je mond blijft ademen. Onder water zie ik allerlei koraal en veel vissen in alle kleuren en maten. En jakkes, daar zie ik een kwal. Ik heb voor de zekerheid een zwemvest aan gedaan, dus ik kan ook nog even heerlijk op het water drijven. Weer aan boord staat de lunch voor ons klaar, kip en worstjes van de barbecue. Wat een lekkere kruiden gebruiken ze toch in Jordanië.
We varen nog een stukje en gaan op een andere plek nog een keer snorkelen. Een leuke ervaring.

Als we weer terug zijn in het hotel, mogen we wel de kamer op. Dan eerst nog even naar het zwembad bij het hotel, even bubbelen in het bubbelbad met uitzicht op de Rode Zee en verderop de lichtjes van Eilat in Israël.
Dineren doen we vandaag niet in het hotel zoals de afgelopen avonden, maar buiten de deur. Een heerlijk stukje vis. En hier blijft het warm genoeg om buiten te kunnen eten. De Mc Donalds is om de hoek (en overigens ook de Burger King, KFC enzo), dus een paar gaan nog een ijsje daar halen. Dan is het alweer bedtijd. Morgen vroeg op, dan gaan we van de Rode naar de Dode Zee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 93370

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 26 Mei 2017

Mijn eerste stappen naar Santiago

17 April 2017 - 24 April 2017

Veelzijzig Madeira

05 November 2016 - 12 November 2016

Rondreis door Jordanië

03 November 2015 - 10 November 2015

Wandelvakantie in de Algarve

12 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Wandelvakantie in Andalusië

20 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Wandelvakantie in Toscane

12 Oktober 2012 - 19 Oktober 2012

Wandelvakantie in Catalonië

17 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Nijmeegse 4Daagse 2012

20 November 2011 - 27 November 2011

Naar de zon in Lanzarote

04 Oktober 2010 - 14 Oktober 2010

Rondreis door Israël

19 April 2010 - 29 April 2010

Geannuleeerd:Israël

Landen bezocht: