Het aftellen is weer begonnen! - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Jolanda - WaarBenJij.nu Het aftellen is weer begonnen! - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Jolanda - WaarBenJij.nu

Het aftellen is weer begonnen!

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

04 September 2010 | Nederland, Dieren

Het aftellen is weer begonnen! Over een maand, op maandag 4 oktober (werelddierendag), vertrekken we voor een 11-daagse rondreis door Israël.

In april j.l. gooide de aswolk van de vulkaan uit IJsland letterlijk roet in het eten. De reis werd daardoor geannuleerd.
Maar nu staat er dus een nieuwe poging voor deze rondreis in de planning.

Een rondreis waarin we vele belangrijke plaatsen bezoeken die uit bijbels, historisch en cultureel oogpunt belangwekkend zijn, zoals Jeruzalem, de Dode Zee, Masada, Bethlehem, het Meer van Galilea, Nazareth, Kafarnaüm en Caeserea.

Israël...
...land met een eeuwenoude geschiedenis;
...land waar religies elkaar ontmoeten;
...land op het kruispunt van drie continenten: Azië, Afrika en Europa;
...land met een geweldige variatie aan landschappen en vegetatie.

Temperatuur:
De gemiddelde maximum temperatuur in oktober in Jeruzalem is 25 graden, de gemiddelde minimumtemperatuur is 14 graden en er is dan gemiddeld 9 uur zon per dag. En regen komt daar 'iets' minder voor dan in Nederland: in de maand oktober gemiddeld 2 dagen met gemiddeld 24 mm regen.

Blijf op de hoogte:
Op deze site wil ik verslag doen van de reis en foto's plaatsen. Als je links bij het onderdeel 'Mail ontvangen' je mailadres invult, krijg je een mail als ik een nieuw verslag heb toegevoegd.

• 04 September 2010 - 18:45

Ria En Jan:

Hallo allemaal,
    Spannend, en nu maar hopen dat er geen gekke dingen tussen komen. Ik ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen. Ik hou jullie via de website inde gaten.
    Heel veel groetjes van Ria en Jan van Voorst

• 05 September 2010 - 12:18

Elise:

Leuk en fijn dat het nu steeds dichter bij komt. Ik ga jullie natuurlijk weer volgen!

• 05 September 2010 - 20:03

Ineke Nobbe-Misdorp:

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen- heb dezelfde reis gemaakt met Drietour en daarna nog een verdiepingsreis. Fantastisch!
    En nu maar duimen dat er niets tussenkomt....

• 10 Oktober 2010 - 12:29

Hetty Vreugdenhil:

Hallo allemaal daar,
    Mooi om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Ik maar wachten op een mailtje dat er een reisverslag geplaatst was, maar van Mieke begreep ik gisteren dat er al heel veel verslagen op stonden. Net allemaal achter elkaar gelezen dus. Erg leuk om te lezen, Jolanda. Fijne dagen nog en veel groetjes aan iedereen! Hetty