The day after - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Jolanda - WaarBenJij.nu The day after - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Jolanda - WaarBenJij.nu

The day after

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

15 Oktober 2010 | Nederland, Dieren

Vanmorgen wakker geworden in mijn eigen bed. Was het een mooie droom? Ik kijk naar de foto’s op mijn fototoestel en weet dat het geen droom was, maar dat we echt in Israël zijn geweest!

De vlucht naar huis is goed verlopen. Om precies 00.00 uur vertrokken we woensdagnacht vanaf ons hotel naar vliegveld Ben Gurion in Tel Aviv. We moesten daar drie uur voor vertrek aanwezig zijn en die tijd hadden we best nodig. In de eerste rij krijg je een paar vragen (in het Engels), zoals de vraag of het jouw bagage is en of je de bagage de hele tijd bij je hebt gehouden (zodat anderen er geen drugs of explosieven ofzo in konden stoppen).
Vervolgens een bagage-check. Een aantal moesten daarna naar een tweede check. Ik was er daar een van. Er was bij de eerste check iets gevonden in de scan wat ze nader wilden bekijken. Mijn koffer moest open en ze wezen op een boek, een reisboek over Israël dat ik thuis als voorbereiding had aangeschaft. Okay, geen probleem, de koffer mocht weer dicht. Op naar de volgende rij, nu om de bagage in te checken. Een stuk lopen en daar is de check van de handbagage. Dan naar de paspoort-controle, een stempel erbij. Eindelijk mochten we dan het vliegtuig in, een grote airbus met plek voor ca. 360 personen. (Been)ruimte was er nauwelijks, daar had zelfs ik met mijn 164 cm lengte al last van.
Om half 6 werden we gewekt: tijd voor ‘breakfast’ met de keuze uit ‘pancakes’ of ‘egg’.
Om half 9 landden we op het vliegveld van Frankfurt. We hadden drie uur overstaptijd en ook die uren hadden we best nodig om door alle checks heen te komen. Bij de check van de handbagage moest ik mee naar een aparte plek voor een controle van de laptop. De man scande met een apparaatje in de hoes van de laptop, waar naast de laptop ook een cardreader en usb-stick inzaten. Vervolgens las hij het apparaat uit en mocht ik weer gaan. Mijn laptop bleek geen explosief te zijn ;-).

En dan het laatste stukje vliegen van Frankfurt naar Schiphol. Het vliegtuig maakte vaart om op te stijgen….en remde af om tot stilstand te komen. Wat nu weer? Gelukkig geen technisch probleem, er bleek dat een ander vliegtuig eerst op moest stijgen, vijf minuten later mochten we alsnog de lucht in. Het vliegtuig zat nog niet half vol. Ik zat mooi aan het raam, dus kon goed naar buiten kijken. Helaas was het enorm bewolkt en was er weinig meer te zien dan wolken…

Om half een landde het vliegtuig keurig volgens planning op Schiphol. Nadat we de bagage hadden, stapten we in de bus die ons terug reed naar ons thuishonk in Dieren. Daar kwamen we om kwart voor drie aan en werden we door een klein gezelschap hartelijk welkom geheten. Bedankt voor alle lieve woorden, kaartje, bloemen en voor het verzorgen van de plantjes en de post!

Dit is mijn laatste verslag over de rondreis door Israël. Er staan nu meer foto's bij alle verslagen, die kun je dus nog terugkijken. Het ‘gewone’ leven gaat weer beginnen.

Als laatste wil ik een tip geven voor een andere reis vanuit onze gemeente: Zaterdag a.s., 16 oktober, vertrekt een groep jongeren van onze gemeente naar Marokko. Zij gaan daar een centrum bouwen voor vrouwen en meisjes die nooit de kans gekregen hebben om naar school te gaan. Voor meer informatie hierover kun je kijken op de site http://www.projectmarokko.nl/. Ook op die site kun je je e-mailadres aanmelden, zodat je een mailtje krijgt als ze een nieuw verslag plaatsen. Een aanrader! Uiteraard is ook hun verslaglegging afhankelijk van de aanwezigheid van een internetverbinding en de hoeveelheid vrije tijd.

Thuisblijvers en reisgenoten, allemaal enorm bedankt voor alles. Het was een reis die ik niet snel zal vergeten!


  • 15 Oktober 2010 - 11:20

    Henny Bosveld:

    Ook Henk moest vanmorgen even denken waar hij nu weer was. Jolanda een mooi verslag van jullie laatste dag fijn dat alles zo goed is gegaan, en iedereen weer goed thuis is. Nogmaals dank voor alles. Wij vertrekken vanmiddag voor 4 weken naar Terschelling. Hartelijke groet Henk en Henny

  • 15 Oktober 2010 - 11:28

    Henk En Toos:

    Fijn dat terug alles zo goed gegaan is! Nogmaals dank voor de mooie verhalen en foto's!

  • 15 Oktober 2010 - 11:39

    Debby:

    Fijn dat je weer veilig thuis bent en genoten hebt!
    Ook wel prettig om te weten dat je geen explosieve laptop hebt ;-)
    Nu lekker bijkomen!

    groetjes,
    Debby

  • 15 Oktober 2010 - 12:18

    H.Dekker:

    Jolanda,
    Bedankt voor alle mooie verslagen!
    H. Dekker

  • 15 Oktober 2010 - 15:43

    Herman Rijnbergen:

    Hallo Jolanda en Anneke inmiddels een beetje uit gerust ? Ik wil jullie beiden
    mede namens mijn zoons en familieleden die zich allen op de e-mail hadden aangemeld hartelijk danken voor de mooie verhalen , zodat het verre Israel toch dagelijks dichtbij leek.Ik print het uit zodat nog meer mensen van de verhalen kunnen mee genieten. Nogmaals dank en vriendelijke groet Herman

  • 15 Oktober 2010 - 17:19

    Ineke Misdorp:

    Hallo Jolanda,

    Nog een keer; heel veel dank voor de leuke reisverslagen.

  • 16 Oktober 2010 - 14:07

    Kees En Hilde:

    Reuze bedankt voor de mooie verhalen en foto's. Tot ziens in Dieren.

  • 16 Oktober 2010 - 16:40

    Chris En Geertruida:

    We zijn net terug van een weekje Terschelling en hebben de verslagen gelezen en foto's bekeken. We horen vast nog wel meer van deze reis.

  • 18 Oktober 2010 - 11:03

    Jan Boogaard:

    Wat een compleet verslag. Jolanda, ik ben jaloers op je schrijverstalent. Fijn dat ik zo kon meeleven. We zien elkaar spoedig naar ik hoop. Een hartelijke groet.

  • 18 Oktober 2010 - 13:12

    Jan En Ria:

    Na zelf een lang weekend weg te zijn geweest nog jullie laatste indrukken gelezen. Genoten van je verslagen Jolanda, enig. En inderdaad, nu weer aan de slag.
    Voor iedereen een hartelijke groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dieren

Rondreis door Israël

Rondreis door Israël

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2010

The day after

14 Oktober 2010

Thuis

13 Oktober 2010

Vakantie is bijna voorbij

12 Oktober 2010

Middellandse Zee

12 Oktober 2010

Hoogte van Golan
Jolanda

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 93422

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 26 Mei 2017

Mijn eerste stappen naar Santiago

17 April 2017 - 24 April 2017

Veelzijzig Madeira

05 November 2016 - 12 November 2016

Rondreis door Jordanië

03 November 2015 - 10 November 2015

Wandelvakantie in de Algarve

12 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Wandelvakantie in Andalusië

20 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Wandelvakantie in Toscane

12 Oktober 2012 - 19 Oktober 2012

Wandelvakantie in Catalonië

17 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Nijmeegse 4Daagse 2012

20 November 2011 - 27 November 2011

Naar de zon in Lanzarote

04 Oktober 2010 - 14 Oktober 2010

Rondreis door Israël

19 April 2010 - 29 April 2010

Geannuleeerd:Israël

Landen bezocht: