In Jeruzalem! - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Jolanda - WaarBenJij.nu In Jeruzalem! - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Jolanda - WaarBenJij.nu

In Jeruzalem!

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

05 Oktober 2010 | Israel, Jeruzalem

Eindelijk, we hebben goed nieuws! We zijn Israël binnen gekomen en verblijven nu in een hotel in Jeruzalem.

Vannacht was een korte nacht. Om 9 uur zaten we alweer aan het ontbijt. Om 4 uur 's middags was de vlucht van Amman naar Tel Aviv. We mochten in de uren die we tussen ontbijt en vertrek wachtend moesten doorbrengen niet van het terrein van het hotel af, want we zaten daar nog in de zogenaamde 'beveiligde zone' van het vliegveld en hadden alleen een Transit.
Maar tot onze verrassing had het hotel een enorm luxe buitenzwembad met loung-stoelen, parasols en palmbomen. En daar was het prima uit te houden! We hadden onze koffers niet, dus geen zwemspullen, maar met een opgestroopte broek konden we wel in het lage water pootje baden. Dit heerlijke relaxen heeft ons allen goed gedaan! Lekker in de zon of schaduw of in het water gezellig keuvelen met elkaar of een boekje lezen. Het was bijna jammer dat we moesten vertrekken.

Maar gelukkig zijn we nu dus in ons hotel in Jeruzalem en hebben we hier vanavond goed gegeten. Een lange avond gaat het vanavond niet worden, daar is iedereen veel te moe voor. Morgen worden we om half 7 gewekt en moeten we om 8 uur in de bus zitten om naar de Olijfberg te gaan. Het programma gaat nu echt beginnen! En met wat schuiven van programma-onderdelen gaat het ook nog lukken om naar de Dode Zee te gaan, zaterdag a.s.

De reacties worden hier met heel veel plezier gelezen. Het is leuk om te zien dat velen in Dieren en zelfs wereldwijd met ons meeleven en meelezen!

Voor nu, welterusten en tot morgen!

• 05 Oktober 2010 - 20:17

Jaap Oosterbroek:

Hallo Pa en Henk bosveld,

Blij te lezen dat jullie zijn aangekomen,

Groeten van ons allen,
    Jaap

• 05 Oktober 2010 - 20:19

Jan En Ria:

Toch al genoten van een groot zwembad met mooi weer. Als dat niet fijn is. Eindelijk in Israël en nu kan het allemaal echt beginnen. En toch ook nog de 'dode zee'; geweldig toch. Genieten allemaal. Wij gaan in gedachten mee op reis.
    Heel veel groetjes van ons uit Dieren.

• 05 Oktober 2010 - 20:20

Zwanet:

Kom net thuis en natuurlijk direct kijken of Jolanda nog wat te melden heeft.En...goed nieuws!!!!!!!!!Ze zijn er.
    Wat geweldig dat dit kan.!!!!
    Jolanda,dit was een gouden gedachte van jou om deze site op te zetten!!!!
    Voor jullie allemaal,lekker slapen en morgen gezond weer op.

• 05 Oktober 2010 - 20:29

Hans En Anita:

Fijn dat jullie nu op de goede plaats zijn. Een fijne dag morgen op de Olijfberg. Geniet er allemaal van!Leuk om zo jullie avonturen mee te kunnen lezen Hartelijke groeten uit Targoviste ( RO )

• 05 Oktober 2010 - 20:31

Henk En Toos:

Wat heerlijk dat jullie nu kunne beginnen aan de dingen waarnaar jullie zo hebben uitgekeken!
    En wat schrijf je gezellig Jolanda! Niet te merken dat je moe bent!
    Lieve groetjes van ons.

• 05 Oktober 2010 - 20:46

Marieke:

Zo, het grote genieten kan dus beginnen (is eigenlijk al begonnen bij dat heerlijke zwembad). En toch nog naar de Dode Zee. Komt toch alles nog op zijn pootjes terecht lijkt het wel.
    Ik ben benieuwd naar de foto's die jullie vast de komende dagen veel gaan maken.
    Hopelijk verloopt alles verder zoals het hoort!
    Groetjes uit Doesburg aan iedereen!

• 05 Oktober 2010 - 20:57

Stef En Wil:

Blij dat het eindelijk gelukt is om Israel binnen tekomen, vanaf morgen gaan jullie alleen nog maar genieten!

Groeten Stef en Wil

• 05 Oktober 2010 - 21:03

Henny Bosvekl:

Fijn dat jullie er nu zijn .Jolanda nu alvast bedankt voor deze geweldige berichtgeving, We kunnen hier op deze manier goed met jullie meereizen.Groet aan allemaal en voor Henk B eeen kus van Daphne

• 05 Oktober 2010 - 21:46

Bernha:

Wat een story!! Ik wens jullie ondanks alle pech een heerlijke reis!
    Groet aan mijn vriendinnetje Diny.

Le hit raot!!

• 05 Oktober 2010 - 21:57

Gera Te Bokkel:

Fijn dat jullie er eindelijk zijn. Hopelijk is iedereen morgen een beetje bijgekomen van alle vermoeienissen.
    Erg prettig dat we hier deze verslagen mee kunnen lezen. Dat geeft toch een betere indruk dan alleen een enkel sms-je. Hartelijke groet, speciaal aan mijn ouders natuurlijk.

• 06 Oktober 2010 - 03:45

Herman R.:

Goede morgen allemaal.Ook in de bijbelse verhalen was het moeilijk om in het beloofde land te geraken dus wat jullie is overkomen is niet iets nieuws.Wel fijn dat jullie alsnog naar de Dode Zee kunnen.Iedereen nog veel plezier de komende dagen.Ineke ik moest van velen de groeten aan jou doen.Van mij de groeten voor jullie allemaal Herman

• 06 Oktober 2010 - 06:52

Agnes VdB:

ik ben blij dat jullie nog hebben kunnen relaxen bij het zwembad. het is toch wel een vermoeiende reis zo.Veel plezier verder en groeten uit Almere (zit nu Weesp)

• 06 Oktober 2010 - 06:58

Marjan:

Fijn dat jullie op de plek van bestemming zijn en toch nog naar de dode zee gaan! Heeft m'n moeder niet voor niets haar waterschoentjes mee genomen..
    Volgens mij komen jullie wel moe thuis, maar ja, wel veel indrukken rijker!
    Lekker weer, lees ik op de site, fijn! Hier is het ook nog goed uit te houden, met 20 graden en af en toe een zonnetje!

Veel plezier en vooral natuurlijk lieve groetjes aan mijn moeder!

Marjan

• 06 Oktober 2010 - 07:31

Gerda Schotanus:

Dag allemaal,
    Wat ontzettend fijn dat jullie na alle pech konden genieten van een goed hotel.
    veel plezier in jeruzalem.

• 06 Oktober 2010 - 07:46

Herman En Nicoline:

Goed te lezen dat jullie na een omweg via Amman eindelijk in het Beloofde Land zijn aangekomen. Geniet van het mooie weer en de heilige plaatsen. Met onze hartelijke groeten.

• 06 Oktober 2010 - 07:49

Debby:

Fijn dat de reis nu echt begonnen is!
    Maakte me wel een beetje zorgen na je sms vanuit Duitsland... zal de nodige stress heb gegeven bij jullie.
    Maar vanaf nu hopelijk alleen nog maar genieten... veel plezier!!!
    groetjes,
    Debby

• 06 Oktober 2010 - 08:28

Gijs EnTineke Visser:

vanaf nu genieten,en dat kan dat weten we uit ervaring.

• 06 Oktober 2010 - 11:00

Kees Bochanen:

Ik dacht 'eens even kijken hoe het met ze gaat'. Nou dat was een lange reis. Is het geen as, dan is het wel laaghangende bewolking. Maar jullie zijn er! Geniet van het land en vooral ook van Jeruzalem een prachtige stad waar culturen en godsdiensten elkaar ontmoeten.

Heel veel plezier, ik blijf jullie volgen.

Kees

• 06 Oktober 2010 - 12:33

Marjolijn:

Fijn dat jullie eindelijk op de plaats van bestemming zijn! En wat zullen jullie geslapen hebben! Goed uitgerust en gemutst maar verder dan! En toch nog de Dode Zee, dus dat is mooi. Jullie hebben iig mooi weer!

• 06 Oktober 2010 - 13:04

Jan Boogaard:

Zelf was ik nog niet op het idee gekomen om jullie ervaringen te lezen, maar via de tamtam werd ik dan ook nieuwschierig. Wat een goed verhaal van een reis met hindernissen. Het zal jullie nog lang heugen. Ik zie uit naar de rest van de belevenissen. (Jolanda je hebt in Spankeren veel gemist, groot succes met zeer geanimeerde discussie)

• 06 Oktober 2010 - 13:56

Ineke Misdorp:

Wat heerlijk dat jullie het nu zo goed hebben en toch nog naar de Dode Zee en ik hoop Massada, kunnen!
    Jan, Hanny en Jan lezen mee en laten je groeten!
    Jolanda, je bent geweldig!

• 06 Oktober 2010 - 15:25

Jan En Gerda Dijkstr:

Fijn te lezen dat jullie nu toch heerlijk kunnen genieten.
    Nog een goede tijd met elkaar.

Grroetjes,Jan & Gerda.

• 06 Oktober 2010 - 15:40

Willy Loerts:

Aan alle reislustigen en speciaal collega's en echtgenoten van collega's van Wereldwinkel Dieren een hartelijke groet. Jullie reis verloopt verre van saai ! Wat een avontuur. Hopelijk kunnen jullie toch genieten van alles wat Israël te bieden heeft.

• 06 Oktober 2010 - 19:46

Bernha:

Shalom chaweriem,

Gré Sneep laat jullie allemaal hartelijk groeten en wenst jullie een fijne reis.

• 06 Oktober 2010 - 20:42

Josje Oldenburg:

Hallo allemaal, Gelukkig zijn jullie goed opgevangen in Amman in een luxe hotel. Dat was ook wel verdiend na zoveel pech! Nu lekker genieten van een fijne vakantie!
    Leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Groetjes Josje

• 06 Oktober 2010 - 21:10

Willem:

(o)pa,

Tsja...wie ver wil reizen!!
    Veel plezier nog verder namens de familie uit Nieuwegein.