Meer van Tiberias - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Jolanda - WaarBenJij.nu Meer van Tiberias - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Jolanda - WaarBenJij.nu

Meer van Tiberias

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

11 Oktober 2010 | Israel, Tiberias

Zondagochtend hebben we gevaren op het Meer van Tiberias, ook wel Meer van Galilea genaamd. Toen we midden op het meer waren, werd de motor van de boot uitgezet en hebben we een korte kerkdienst gehad. We luisterden naar het verhaal over de vijf broden en twee vissen. De omgeving waarin dit verhaal zich afspeelt hoefden we er niet bij te fantaseren, we keken er op uit. Heel mooi!
De lunch -met uitzicht op het meer- was zeer uitgebreid en natuurlijk ontbrak er deze keer geen vis.

Na de lunch reden we naar Bet She’an. Daar zijn opgravingen te zien van een oude stad. Erg mooi is er het theater uit de 2e eeuw. Dat het een goede akoestiek heeft liet een sopraan in de groep even horen.

Ons laatste bezoek van deze dag is aan Nazareth, geen klein dorp meer, maar een grote stad. We hebben rond gekeken in de ‘Basiliek van Maria-Boodschap’, volgens de overlevering gebouwd boven het huis waar Maria woonde en de boodschap van de komst van Jezus kreeg. Toevallig arriveerde er net een bruidspaar, een prachtige bruid in het wit gekleed en een bruidegom die haar verliefd aankeek.

De natuur hier in het noorden van Israël is veel mooier en groener dan in Jeruzalem. We zien heel veel prachtig kleurrijke bougainvilles en oleanders, en ook olijfbomen, vijgenbomen, sinaasappelbomen en bananenbomen. Een oleander is hier bijvoorbeeld wel wat groter dan de plant die je koopt bij Intratuin om op moederdag kado te doen, het is hier een boom.

Het is ontzettend leuk om al jullie reacties te lezen. Zo ver uit elkaar en dan toch een beetje dichtbij. We hebben een vol programma en weinig vrije tijd, dus het lukt niet om op alle reacties en vragen te reageren, maar de hele groep leest met de reacties mee (het is dringen als de laptop aanstaat), dus alle groeten zijn overgekomen. Dank daarvoor en de groeten terug ààn iedereen vàn iedereen hier :-)

• 11 Oktober 2010 - 05:28

Jan Boogaard:

Vanmorgen vroeg op en dan even kijken hoe jullie het maken. Het aantal mensen in de kerk viel gistermorgen nog niet tegen. De kerkkoorleden in Brummen en jullie in Israel! Door deze berichten voelen we ons met jullie verbonden en we genieten ervan. Na de dienst werden de mensen zonder internet bijgepraat. Geniet van alles en wij genieten mee.

• 11 Oktober 2010 - 06:47

Eljo:

Dag allemaal,
    Wat leuk om het verslag te lezen. Wat hou je ons goed op de hoogte, Jolanda! Mooie dingen maken jullie mee. Merlijn en ik moesten ook heel erg lachen om de foto van Henk: hard werken hoor, zo'n reisje ;-)
    Overigens ook andere mooie foto's.
    Groetjes, Eljo

• 11 Oktober 2010 - 07:07

Henk En Toos:

Nu dus lezen bij het ontbijt in plaats van voor het slapen gaan. Ook leuk hoor! En wat fijn dat er nu ok foto's zijn! Dan zijn we er nog meer bij! Jammer dat de laatste dagen van jullie reis nu ingaan. We hopen nog op een paar mooie verhalen!

• 11 Oktober 2010 - 07:39

Herman R.:

Ook is het hier dringen bij mijn beeldscherm want de buurtjes w3illen ook op de hoogte blijven en niet iedereen heeft een PC. De foto,s komen ook goed over.Nog veel plezier de komende dagen.Groetjes voor allen.
    Herman

• 11 Oktober 2010 - 07:42

Frans O:

Gister aan jullie gedacht. Liet gezang 463 zingen ("o vrede van Tiberias"). Het nzou me niet verbazen als jullie dat ook hebben gezongen. Verder mooie tocht: ik volg hem nog steeds in gedachten heel goed. De foto's er bij zijn trouwens enig. Vooral Henk zien wij ineens van een andere kant. Hier gaat alles trouwens ook mooi: het weekend en ook vandaag genieten wij immens van prachtig nazomerweer. Heel mooi stil en beginnende herfstkleuren. Er waren vele wandelaars en fietsers op weg gisteren!
    Nu ga ik rap naar Rijnstate, huisbezoek doen. Ik groet jullie allen zeer hartelijk,

Frans

• 11 Oktober 2010 - 07:45

P.pronk22@upcmail.nl:

Wij vonden dat toen ook heel indrukwekkend een dienst op "het"meer en dan ook nog het uitzicht.Je moet de vis gezien en gegeten hebben.Geniet van dat alles met volle teugen,groetjes Piet.P

• 11 Oktober 2010 - 08:15

Elise:

Leuk om nu ook beeld te zien bij het verslag! Die boot op het meer is ook prachtig zeg. Het lijkt me een indrukwekkende ervaring.
    Wat een leuk medium is internet toch, hè?! Twee werelden zijn in no time met elkaar verbonden.
    Met een Hollands 'bakje koffie' naast me, kijk ik naar jullie belevenissen in Israël.
    Groeten maar weer!

• 11 Oktober 2010 - 09:19

Marieke:

Hoera! We krijgen nu buiten de prachtige verslagen ook echte beelden bij jullie belevenissen. Wat een prachtige foto's! En ik vind het ontzettend knap dat je toch steeds weer zo'n mooi verhaal op het internet kan zetten, terwijl jullie toch zo'n vol programma hebben!
    Wat leuk dat jullie net een bruidspaar tegen het lijf liepen trouwens. Lijkt me heel bijzonder!
    En een dienst op het meer van Tiberias, een hele aparte belevenis lijkt me!
    Geniet nog lekker door daar. Wij genieten hier van een zonnetje, dat is in oktober ook best lekker!
    Groetjes vanuit Doesburg!

• 11 Oktober 2010 - 10:42

Karien Te Bokkel:

Heel leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken!
    Groetjes aan Opa ab en Oma corrie xxx

• 11 Oktober 2010 - 10:42

Gera Te Bokkel:

Leuk, nu met foto's erbij.
    Wij volgen elke dag jullie belevenissen.
    Fijn dat dat kan zo via het internet en dankzij de moeite die jij neemt, Jolanda.
    We kijken alweer uit naar het volgende bericht.
    Uiteraard ook weer de hartelijke groeten aan mijn ouders.

• 11 Oktober 2010 - 11:13

Jan En Nettie:

De foto's van het meer zijn prachtig en de foto van Henk een topper.Leuk jouw verslag te volgen.Vele groeten.Nettie

• 11 Oktober 2010 - 11:21

Leo En Lenie Cats:

Nu pas ertoe gekomen om het reisverslag te lezen. Heel interessant en ook humoristisch geschreven. Compliment. Wij zagen onze zus, Jannie Vreugdenhil, ook nog op de foto. Aan haar speciaal de groeten. Nog even genieten van de reis en dan weer behouden terug!

• 11 Oktober 2010 - 12:08

Kees Bochanen:

Weer een fantastisch verslag en dit keer met foto's!

Jolanda hartelijk bedankt en hartelijke groeten ook aan de rest van de groep.

Kees

• 11 Oktober 2010 - 12:10

Bernha:

Super om jullie foto's te kunnen bekijken! Het roept wel weer heimwee naar Erets Jisrael op. Diny heef me gisteren via de telefoon bijgepraat, wat een verrassing.
    Op mijn beurt houd ik tante Gré Sneep op de hoogte.
    Ze laat jullie weer hartelijk groeten en wenst jullie nog een paar fijne dagen, maar vooral een behouden thuiskomst.
    Geniet nog even. Hartelijke groet aan allemaal vanuit Spankeren.

• 11 Oktober 2010 - 12:24

Hans En Anita:

Wat is het toch geweldig om ook hier in Roemenie met jullie verbonden te zijn, met al die mooie verhalen van Jolanda. Fantastisch, genieten jullie er nog maar van! Zeker van het mooie weer, hier in Targoviste is de eerste sneeuw al gevallen.
    Hartelijke groeten van Hans en Anita

• 11 Oktober 2010 - 13:38

Kees En Hilde:

Het is heel leuk om het verslag te lezen. Voor de een een stuk herkenning, voor de ander een ' misschien ook eens...'
    Wij lezen maar af en toe onze mail, dus hebben we vandaag 3 verhalen in een keer gelezen. Prachtig! Hartelijke groet van de andere kant van de wereld(Maleisie) waar van Jodendom en Christendom weinig te merken valt.
    Kees en Hilde

• 11 Oktober 2010 - 14:04

Martha/Berend L.:

Wat laat onze reactie, maar van harte goede wensen voor de laatste dagen alsnog. We hoorden van jullie brokkelige heenreis, maar ziet...wat is er veel moois gebeurd! En....dat wordt vertellen straks, is het niet? In kleine (en in grote?) kring? Groeten aan allemaal!

Martha/Berend

• 11 Oktober 2010 - 14:32

Nel En Tineke:

hallo vakantievierders! wat leuk en indrukwekkend om te lezen, wat jullie allemaal zien en meemaken we wensen jullie nog een fijne tijd! groeten voor allen!

• 11 Oktober 2010 - 14:51

Zwanet:

Vanmorgen sloeg de schrik wel even toe bij mij.Ik had geen verbinding,kon niet mailen en ook niet op internet.Dus ook jullie niet bereiken.
    Jan(mijn helpdesk) niet binnen handbereik,wat moet ik toch beginnen,
    En wat ga je dan bedenken: ik bel Kees Rijksen,die stelde mij gerust,want ook zijn netwerk lag eruit.De hele dag gewacht en om 17.00u kon ik weer lezen over de fijne dag die jullie hebben gehad.En de mooie foto,s bekijken.Ik ben weer helemaal blij!!!
    Voor jullie allemaal,lieve groeten en voor de laatste dagen nog mooie momenten in Israel.

• 11 Oktober 2010 - 15:03

J En G Dijkstra:

Jolanda je had wel schrijfster kunnen worden we genieten van de mooie verhalen en foto's.
    Geniet nog een paar dagen
    voor dat jullie weer naar huis gaan.
    Goede vaart (vlucht) terug.
    Groetjes,Jan & Gerda.

• 11 Oktober 2010 - 15:05

Mieke Vreugdenhil:

Jolanda, ik heb weer genoten van je verhalen. En nu ook van de foto's.
    Heel leuk om mijn moeder nu ook te zien. En de reacties geven echt een gevoel van verbondenheid. Bv. als er ineens een berichtje van mijn oom en tante opstaat.
    Nog veel waardevolle en gezellige momenten gewenst.
    Kus voor mama x

• 11 Oktober 2010 - 15:24

Edo Van Leersum:

Bijzonder om dit verslag van een collega te lezen. Je beleeft het van afstand heel nadrukkelijk mee. Zal zeer nog veel indrukwekkender zijn als je het in het echt ziet en beleeft.

• 11 Oktober 2010 - 17:20

Sandra Misdorp:

Hoi Jolanda,

erg leuk om het allemaal te lezen! Elka dag zijn we weer heel benieuwd hoe en wat! Je verhalen zijn mooi en voelen heel echt...Het was even zoeken voor de kinderen naar Opa op de foto maar toen ze hem zagen vonden ze het toch wel heel leuk.

groetjes van ons allemaal

• 11 Oktober 2010 - 17:54

Greet Oosterbroek:

Al reageer ik niet elke keer, ik geniet van de verhalen en denk zelf ook terug van de reis naar Israël en maak het in gedachten mee. Het is een fantastisch verslag! Geniet er nog maar flink van. Groetjes voor allen maar vooral voor Henk Oosterbroek.

• 11 Oktober 2010 - 18:00

Jantien:

Dag allemaal,

Leuk het verslag samen met de foto's! Wat doen jullie veel en wij mogen in gedachten mee...

Hartelijke groeten van Jos, Jantien, Sander, Sietske en Annieke

• 11 Oktober 2010 - 19:35

Marjan Vreugdenhil:

Prachtige foto's en weer een mooi verhaal! Mieke en ik hebben er net samen van genoten.
    Veel plezier nog de komende dagen.
    liefs voor mijn moeder,
    Marjan